Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Nya tag...

Av Therese Adman - 26 februari 2015 21:00

 

Jaha så var den på plats porten som är början på helvetet som väntar, men förhoppningsvis den som ska vara med o hjälpa till att man en gång för alla kan få bli frisk. Frisk är såklart min högsta önskan, det har varit 2 otroligt jobbiga år där man kastats mellan hopp o förtvivlan. Där förutsättningarna förändras från dag till dag. Ångesten o dödsångesten är en vardag, men trots denna vardag så kommer ju alltid ett sådant här besked som en chock att cancern kommit tillbaka. Den satt från början i livmoderhalsen o glädjen när den var borta finns inte ord så det räcker till att beskriva, när den sedan var tillbaka mellan ryggrad o urinledaren under naveln så var förtvivlan lika stor som glädjen varit 12 mån tidigare. En syster tumör som funnits med från början som vuxit till o la sig som ett stopp mot urinledaren o orsakade den där jävla blodförgiftningen. Men trots att jag är vansinnigt arg o ledsen att allt drabbar mig hela tiden,varför just jag? Så är jag oerhört glad över den jävla blodförgiftningen för den räddade mitt liv. Utan den så hade jag fortfarande blivit misstrodd o tumören hade fått fritt växa i mig, vad hade hänt då? Men jag fick vid ett tillfälle när jag sökte hjälp för den olidliga värken i December fick jag höra att jag fick för fan acceptera att jag var frisk, det fanns ingen cancer i min kropp. Visst!! Det är så mycket ilska, frustration o ångest i mitt liv just nu, detta gör att detta känns oerhört tungt, denna gång vet jag vad som väntar mig, min vardag är åter i gen fylld av sjukhus besök o sjukhus lukt. Jag avskyr den där lukten, jag har liksom med mig den hem, blir aldrig av med den.

 
 
Maria

Maria

8 mars 2015 20:22

Hej, Maria heter jag och jag var ute och kikade på nätet och hittade din blogg. Dina foton gjorde att jag kände igen mig med en gång.
Jag kan lova att du kommer tycka om port a cathen den är suverän. Det såg ut som du precis hade haft en cvk i halsen. Det är också bra men inte alls så bra. Jag fick blod i fredags. Jag är obotligt kärlsjuk. Det har gjort att jag har förlorat båda mina ben. Det vänstra amputerades i torsdags. Du får gärna kika in på min blogg där du kommer känna igen en del foto. Jag lägger till din blogg så att jag kan läsa den och följa dig. Styrekramar♥♥♥

http://mialek.wordpress.com

Therese Adman

27 oktober 2015 16:06

Hej Maria!! Tack för att du hittade mig. Jag är ännu ny i denna blogg o F-B värld o det är mycket man ska sätta sig in i , så än så länge är det lite tafatt o sporadiskt. Men det ska bli bätre är det tänkt!! Tänkte ha detta som en plats där jag kan få ut mina känslor som i en dagbok, men samtidigt kunna informera mina anhöriga om läget o även kanske kunna hjälpa någon annan i en annan situation med det jag upplever. Jag följer dig gärna o ser hur händelsen Livet blir för dig. Säg bara vart jag hittar dig. Mvh Therese

 
Maria

Maria

22 september 2015 17:09

Hej vännen. Det var längesen jag skrev till dig. Jag undrar så över hur det är med dig. Många kramar Mia

http://mialek.wordpress.com

Therese Adman

27 oktober 2015 16:06

Hej
Therese make här vet inte vem du är men jag måste tyvärr meddela att Therese gick bort den 15 september i sviterna av cancern. Jag har gjort om hennes Facebook sida till en minnes sida Therese Adman. Du kan även bli vän med mig Niclas Adman

Mvh Niclas med söner

 
Maria Ekdahl

Maria Ekdahl

11 januari 2016 14:26

Hej Niclas.
Jag beklagar er sorg. Jag har funderat över om jag skulle skriva något alls och jag kom fram till att jag själv avskyr att personer undviker mig för att de inte vet vad de ska säga, så därför skriver jag nu. Jag har inte varit här på väldigt länge för jag har mer eller mindre varit på sjukhuset och när jag var hemma så var jag upptagen med att försöka anpassa mig till hemmet. Jag förstår att ni går igenom en fruktansvärd sorg och det finns inget som kan lindra. Jag vet också att du inte vet vem jag är och det har jag full förståelse för. Jag önskar att jag hade fått chansen att lära känna henne bättre än vad jag hann med. Om du vill och har lust så får du mer än gärna titta in på min blogg.
Mvh Mia

http://mialek.wordpress.com

Therese Adman

15 januari 2016 17:57

Hej
Jag ska titta in på din blogg, Therese har en minnes sida på Facebook så om du vill kan du titta in där hur det var, är osv Therese Adman. Det har gått 4 mån och vi har klarat jul och nyår det går rätt ok för oss trots allt?

Mvh Niclas med söner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Adman - 27 oktober 2015 22:03


Hittade denna app i fruns iPad vet inte hur många som läser denna. Jag har det tunga beskedet att informera att min fru och våra söners mamma gick bort i sviterna av cancern den 15 september 2015. Hon har en minnes sida på Facebook "Therese Adman" #...

Av Therese Adman - 10 mars 2015 21:23

Felix o katten "Jacobsson" har intagit soffan för Lördagsmiddag o slutspels hockey. I vanliga fall är jag inte så på med all hockey på tv, men idag passar det perfekt då jag i smyg mår lite kasst av behandlingen i Onsadags. Maten har helt tappat sin ...

Av Therese Adman - 10 mars 2015 21:21


Jag kom i väg på den andra delen av yoga utbildningen trots att jag i går eftermiddag drabbades av akut halsbränna, illa mående o magknip. I ren panik ringde jag avdelningen o fick medicin för allt detta. Så efter lite vila o mycket sömn så kom jag i...

Av Therese Adman - 10 mars 2015 21:19


Resten av fm gick åt till att intensiv plugga medicinsk yoga programmet som jag ska kunna i morgon jag ska ärligt säga att det varit lite mycket annat att tänka på de här 2 veckorna som gått, så det får väl gå som det går med ledarskapet i morgon, me...

Av Therese Adman - 10 mars 2015 21:17


Vida vidder över Väskinde under morgon promenaden. Solen sken o den värmde otroligt skönt, vårfåglarna kvittrade. Detta är livet o det är här jag vill vara. Har kunnat äta frukost idag o jag kände mig hungrig, det glädjer mig oerhört. Tänk om jag kun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards